Aktuellt

Påminnelse om beställningsstopp för kort i SITHS Admin från och med den 18 december 2023

Som tidigare har kommunicerats kommer beställning av nya SITHS-kort i SITHS Admin att stoppas 18 december klockan 08:00. Detta gäller samtliga typer av ordinarie kort samt buntar med reservkort.

En nödvändig förberedelse inför lansering av nya SITHS eID Portal är att se över vilka ordinarie kort som går ut under den tid som påverkas av införandet och säkerställa att ni har tillräckligt antal reservkort i lager.

Använd rapporten ”Just nu” i SITHS Admin för att se vilka kort som snart går ut.

Säkerställ att ni har ett tillräckligt antal reservkort som räcker minst tre månader baserat på hur stor användning ni tidigare har haft. Beställning behöver göras innan beställningsstoppet träder i kraft 18 december klockan 08:00.

Observera att både ordinarie kort och reservkort kommer att kunna administreras precis som vanligt i SITHS Admin till och med 23 januari 2024 klockan 12:00. Det kommer alltså gå att aktivera redan beställda kort i SITHS Admin under perioden 18 december 2023 – 23 januari 2024 till klockan 12:00.

Aktuella artiklar

Identifieringstjänst SITHS

SITHS är en elektronisk identitetshandling som används för säker identifiering av både personer och system inom regioner, kommuner, privata vårdgivare och statliga myndigheter. SITHS används till exempel vid inloggning i tjänster, för elektronisk signering och för säker kommunikation mellan system.

Ny lösning för SITHS

Projektet Ny lösning för SITHS utvecklar och inför nya lösningar för inloggning och elektroniska underskrifter med SITHS e-legitimation, samt utvecklar nya portaler för utfärdande och hantering av SITHS e-legitimationer.

Nyheter SITHS

Vill du få nyheter om Identifieringstjänst SITHS som e-post?

Till toppen av sidan