Frågor om beställning och tjänster
Har du frågor om någon av våra tjänster, till exempel för att kunna göra en beställning? Eller har du frågor om innehållet i kundavtalet? Här kan du läsa hur du kan få information.
Beställning av tjänster
De flesta av Ineras tjänster beställs i Ineras kundportal.
För att beställa tjänster för din organisations räkning krävs särskild behörighet. Kontakta den lokala administratören i din organisation om du saknar behörighet som beställare.
Har du inte ett konto än? Läs mer och skapa konto i Ineras kundportal
Avsluta anslutning till en tjänst
Om din organisation vill avsluta sin anslutning till någon av Ineras tjänster, måste den som är behörig beställare hos er anmäla detta till Inera.
Eftersom tjänsten kan ha beroenden till andra tjänster som din organisation använder, är det viktigt att ni noga tänker igenom vilka konsekvenser ett avslut kan innebära för er organisation. Detta är särskilt viktigt om den dessutom används av flera regionala och nationella tjänster.
Observera att om uppsägningen gäller en anslutning via agent så behöver både kunden och agenten fylla i varsitt formulär.
För att säga upp Hjälpmedelstjänsten som utländsk organisation, använd formuläret nedan.
Kontakta oss
Hittar du inte det du söker är du välkommen att kontakta oss.
Vill du skriva?
Genom att skicka in frågan i Ineras kundportal kan du enkelt följa status på ditt ärende.
Har du inte ett konto än? Läs mer och skapa konto i Ineras kundportal
Om du inte vill skapa ett konto i Ineras kundportal så kan du skicka in din fråga i formuläret för frågor och beställningar.
Vill du ringa?
Du når oss på telefonnummer 0771-25 10 10, tonval 3.
Öppettider vardagar 08:00–17:00.