Ändringar i kundavtalet
Inera gör löpande förbättringar i kundavtalet så att det alltid ska reglera Ineras tjänster på ett korrekt sätt. På den här sidan kan du ta del av de ändringar som görs i avtalsdokumenten.
22 oktober 2024
Förbättrat avtalsinnehåll
Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:
1177 listning
- Övergripande beskrivning av tjänsten i avsnitt 5 har förtydligats.
Ändringarna gäller från och med 22 oktober 2024.
10 oktober 2024
Förbättrat avtalsinnehåll
Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:
1177 högkostnadsskydd
- Tjänstens namn har justerats.
- Övergripande beskrivning och syfte med tjänsten har förtydligats i syfte att beskriva följsamhet mot uppsatta regelverk.
- Justeringar har gjorts i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter.
Ändringarna gäller från och med 10 oktober 2024.
1177 rådgivningsstödet webb
- Tjänstens namn har justerats.
- Korrigering har gjorts i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter, avseende tillämpligt personuppgiftsbiträdesavtal.
Ändringarna gäller från och med 10 oktober 2024.
Pascal
- Tillägg av instruktioner i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter.
Ändringarna gäller från och med 10 oktober 2024.
23 september 2024
Den 1 januari 2025 görs en generell höjning av priserna för Ineras tjänster med 1 procent.
I de fall ändringar utöver denna generella prishöjning blir aktuella så aviseras dessa separat i enlighet med Ineras kundavtal.
19 september 2024
Förbättrat avtalsinnehåll
Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:
1177 på telefon
- Övergripande beskrivning av tjänsten samt syfte med tjänsten har förtydligats.
- Avsnitt 5.3 Regelverk har uppdaterats med komponenter som ingår i tjänsten.
- Justeringar har gjorts i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter.
- Avseende tillgång till telefonnumret 1177 har avsnitt om beroenden till övriga tjänster samt anslutning till Ineras tekniska infrastruktur justerats.
- Avsnitt 8.1 Kundens åtaganden har justerats genom tillkommande och borttagna åtaganden för Kunden.
Ändringarna gäller från och med 19 december 2024.
24 april 2024
Förbättrat avtalsinnehåll
Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:
Avtal om Kundens användning av Ineras Tjänster
- Kapitel 10. Avgränsning av vilka tjänster som omfattas av Avtalet.
Ändringarna gäller från och med 24 juli 2024.
Avtalsbilaga Kundkategorier
- Utvidgad beskrivning av Kundkategorier i Avtalet.
Ändringarna gäller från och med 24 april 2024.
27 mars 2024
Förbättrat avtalsinnehåll
Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:
Allmänna villkor
- Avsnitt 1. Redaktionell ändring av begreppet ”agent” till ”systemleverantör”.
- Avsnitt 5. Redaktionell ändring av begreppet ”indirekt anslutna vårdgivare” till ”indirekt nyttjande”.
- Avsnitt 5.3 Utökade möjligheterna till indirekt nyttjande av Ineras tjänster.
- Avsnitt 9.3 Utökad möjlighet för Kunden respektive Systemleverantören att säga upp avtalet i förtid.
Ändringarna gäller från och med 27 mars 2024.
Tidigare ändringar
Här kan du ta del av de ändringar som har gjorts i avtalsdokumenten tidigare.
Ändringar i äldre kundavtal
Här kan du ta del av de ändringar som görs i de äldre kundavtalen.