Ineras kundavtal

Ändringar i kundavtalet

Inera gör löpande förbättringar i kundavtalet så att det alltid ska reglera Ineras tjänster på ett korrekt sätt. På den här sidan kan du ta del av de ändringar som görs i avtalsdokumenten.

22 oktober 2024

Förbättrat avtalsinnehåll

Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:

1177 listning

  • Övergripande beskrivning av tjänsten i avsnitt 5 har förtydligats.

Ändringarna gäller från och med 22 oktober 2024.

10 oktober 2024

Förbättrat avtalsinnehåll

Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:

1177 högkostnadsskydd

  • Tjänstens namn har justerats.
  • Övergripande beskrivning och syfte med tjänsten har förtydligats i syfte att beskriva följsamhet mot uppsatta regelverk.
  • Justeringar har gjorts i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter.

Ändringarna gäller från och med 10 oktober 2024.

1177 rådgivningsstödet webb

  • Tjänstens namn har justerats.
  • Korrigering har gjorts i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter, avseende tillämpligt personuppgiftsbiträdesavtal.

Ändringarna gäller från och med 10 oktober 2024.

Pascal

  • Tillägg av instruktioner i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter.

Ändringarna gäller från och med 10 oktober 2024.

23 september 2024

Den 1 januari 2025 görs en generell höjning av priserna för Ineras tjänster med 1 procent.

I de fall ändringar utöver denna generella prishöjning blir aktuella så aviseras dessa separat i enlighet med Ineras kundavtal.

19 september 2024

Förbättrat avtalsinnehåll

Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:

1177 på telefon

  • Övergripande beskrivning av tjänsten samt syfte med tjänsten har förtydligats.
  • Avsnitt 5.3 Regelverk har uppdaterats med komponenter som ingår i tjänsten.
  • Justeringar har gjorts i avsnitt 6 Behandling av personuppgifter.
  • Avseende tillgång till telefonnumret 1177 har avsnitt om beroenden till övriga tjänster samt anslutning till Ineras tekniska infrastruktur justerats.
  • Avsnitt 8.1 Kundens åtaganden har justerats genom tillkommande och borttagna åtaganden för Kunden.

Ändringarna gäller från och med 19 december 2024.

24 april 2024

Förbättrat avtalsinnehåll

Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:

Avtal om Kundens användning av Ineras Tjänster

  • Kapitel 10. Avgränsning av vilka tjänster som omfattas av Avtalet.

Ändringarna gäller från och med 24 juli 2024.

Avtalsbilaga Kundkategorier

  • Utvidgad beskrivning av Kundkategorier i Avtalet.

Ändringarna gäller från och med 24 april 2024.

 

27 mars 2024

Förbättrat avtalsinnehåll

Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande avtalsdokument:

Allmänna villkor

  • Avsnitt 1. Redaktionell ändring av begreppet ”agent” till ”systemleverantör”.
  • Avsnitt 5. Redaktionell ändring av begreppet ”indirekt anslutna vårdgivare” till ”indirekt nyttjande”.
  • Avsnitt 5.3 Utökade möjligheterna till indirekt nyttjande av Ineras tjänster.
  • Avsnitt 9.3 Utökad möjlighet för Kunden respektive Systemleverantören att säga upp avtalet i förtid.

Ändringarna gäller från och med 27 mars 2024.

Ändringar i äldre kundavtal

Här kan du ta del av de ändringar som görs i de äldre kundavtalen.

Till toppen av sidan