9 maj 2019
Inera utökar antalet tjänster som omfattas av kundavtalet och förbättrar befintliga avtalsdokument.
Nya tjänster som omfattas av kundavtalet
De nya tjänster som omfattas av kundavtalet är:
- Automatisk vaccinationsrapportering
- Identifieringstjänst SITHS
- Sebra - biverkningsrapportering
- Stödtjänst Test Verifiering av Tjänsteproducent
Utökningen av tjänster utgör en väsentlig ändring i kundavtalet, vilken är till fördel för Kunden. Kundavtalet utökas därför med de nya tjänsterna 2019-05-09.
Förbättrat avtalsinnehåll
Inera förbättrar avtalsinnehållet i följande dokument:
1177 Vårdguiden på telefon
- Förbättringen av avtalsinnehållet innebär att redaktionella justeringar och kodifiering av praxis har tillförts, samt att vissa av Kundens åtaganden har avlägsnats. Ändringarna som är väsentliga är till fördel för Kund och gäller, liksom de redaktionella justeringarna, från 2019-05-09.
Hjälpmedelstjänsten
- Prislistan för hjälpmedelstjänsten har uppdaterats med nya kundkategorier och artiklar. Ändringen är väsentlig och till fördel för Kunden och gäller från 2019-05-09.
Var vänlig notera att olika Kunder kan köpa olika tjänster av Inera. Den enskilda Kundens möjligheter att använda Ineras tjänster bestäms av vilka kompetensområden Kunden verkar inom. Den enskilda Kundens möjligheter att använda en eller flera av de nya tjänsterna beror därför på vilken kundkategori Kunden tillhör.