Pris och beställning - 1177 rådgivningsstödet webb
Här kan du läsa vilka förutsättningar som gäller för att använda 1177 rådgivningsstödet webb och hur det går till att göra en beställning.
Förutsättningar
1177 rådgivningsstödet webb får användas av vårdgivare som bedriver verksamhet inom hälso- och sjukvård alternativt statlig myndighet som bedriver utbildningsverksamhet som leder till legitimerad sjuksköterska.
Användare av det medicinska beslutsstödet måste vara legitimerad sjuksköterska.
Pris
Aktuella priser för 1177 rådgivningsstödet webb:
Beställ 1177 rådgivningsstödet webb
Beställning av 1177 rådgivningsstödet webb görs i Ineras kundportal.
För att beställa tjänster för din organisations räkning krävs särskild behörighet. Kontakta den lokala administratören i din organisation om du saknar behörighet som beställare.
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta oss.
Införande
Det här behöver din organisation göra för att införa och använda 1177 rådgivningsstödet webb:
Utse lokal utbildare
Alla som ska använda 1177 rådgivningsstödet webb behöver genomgå en utbildning. Utse en lokal utbildare som ansvarar för utbildningen av personalen.
Utbildning för den lokala utbildaren ingår vid beställning av tjänsten.
Utse kontaktperson
För att verksamheten ska kunna få information om till exempel förändringar och utveckling av 1177 rådgivningsstödet webb behöver en kontaktperson gentemot Inera utses.
Rollerna som kontaktperson och utbildningsansvarig kan innehas av samma person.
Följ upp användningen
Verksamheter som använder 1177 rådgivningsstödet webb bör kontinuerligt följa upp användningen och ha dialog med sina användare.
Stöd för användare
Manualer och utbildningsmaterial finns publicerade i 1177 rådgivningsstödet webb och är tillgängliga för kunder som har avtal med Inera.