Intygstjänster

1177 intyg

Med 1177 intyg kan invånare läsa, skriva ut och ladda ner sina läkarintyg via inloggning på 1177.se. Det går också att skicka intyg till olika mottagare, som till Försäkringskassan.

Bild på äldre kvinna som sitter i en fåtölj och läser på sin surfplatta

Om 1177 intyg

Med 1177 intyg har invånaren sina läkarintyg säkert samlade på en plats och har alltid tillgång till dem.

Invånaren kan skicka intygen elektroniskt till Försäkringskassan eller Transportstyrelsen. Det går också att skriva ut intyg eller spara som pdf, exempelvis för att kunna lämna till sin arbetsgivare.

1177 intyg nås via inloggning på 1177.se.

Intygstyper som kan hanteras i 1177 intyg

Försäkringskassans intyg

  • Läkarintyg för sjukpenning
  • Läkarutlåtande för aktivitetsersättning vid förlängd skolgång
  • Läkarutlåtande för aktivitetsersättning vid nedsatt arbetsförmåga
  • Läkarutlåtande för sjukersättning
  • Läkarutlåtande för merkostnadsersättning
  • Läkarutlåtande för närståendepenning
  • Intyg om graviditet

Sveriges kommuner och regioners (SKR) intyg

  • Läkarintyg om arbetsförmåga – arbetsgivaren
  • Läkarintyg om arbetsförmåga – sjuklöneperioden

Transportstyrelsens intyg

  • Transportstyrelsens läkarintyg avseende högre körkortsbehörigheter eller taxiförarlegitimation
  • Transportstyrelsens läkarintyg diabetes

Så fungerar 1177 intyg

I 1177 intyg visas intyg som har utfärdats elektroniskt i webbapplikationen Webcert.

Pris och beställning

1177 intyg ingår i priset för Webcert. Det innebär att 1177 intyg automatiskt blir tillgängligt för invånare i alla regioner som använder Webcert för att utfärda elektroniska intyg.

Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta oss. 

Driftstatus och felanmälan

Vill du felanmäla tjänsten? Titta först på tjänstens driftstatus.

Så här felanmäler du tjänsten.

Aktuella artiklar

Intygstjänster

Intygstjänster består av flera tjänster som tillsammans digitaliserar hanteringen av intyg mellan vård, myndigheter och invånare. I Webcert kan vårdpersonal skapa digitala intyg för bland annat sjukpenning. Intygen samlas i en databas som tjänsterna 1177 intyg, Rehabstöd och Intygsstatistik hämtar information från, så att invånare, vårdpersonal och myndigheter kan ta del av intygen på olika sätt.

Frågor om beställning och tjänster

Har du frågor om någon av våra tjänster, till exempel för att kunna göra en beställning? Här kan du läsa hur du kan få information.

Anmäl fel

Vill du anmäla ett fel? Här kan du läsa om hur du går till väga.

Användarforum

Många av Ineras tjänster erbjuder användarforum, och representanter från regioner och kommuner är välkomna att delta.

Till toppen av sidan