För dig som ska beställa Webcert för användning med e-legitimation
Den här sidan vänder sig till dig som är läkare och som endast vill använda Webcert med e-legitimation. Här kan du läsa hur det går till att teckna kundavtal med Inera och beställa abonnemang för Webcert.
Teckna kundavtal
Fyll i formuläret nedan för att ansöka om att teckna kundavtal och bli kund hos Inera.
Tänk på det här när du fyller i formuläret:
- Välj alternativet Privat vårdgivare
- I fältet Är er vårdverksamhet finansierad av region eller kommun?, välj alternativet Nej.
- I fältet Organisationsnummer, ange ditt personnummer.
- Fyll i dina kontaktuppgifter i fälten för Administratör, Företrädare/Firmatecknare (primär) och Kontaktperson för avtalet. Du behöver inte fylla i fälten för Företrädare/Firmatecknare (sekundär).
När vi har tagit emot ansökan kontrollerar vi så att det inte finns några juridiska hinder för din organisation att bli kund hos Inera.
Om ansökan blir godkänd skickar vi en länk till kundavtalet, som elektroniskt ska signeras av behörig företrädare.
Administrera roller i kundportalen
Innan du kan beställa abonnemanget för Webcert behöver du ge dig själv behörighet som beställare i Ineras kundportal.
Beställ abonnemang
När du har tecknat kundavtal och tilldelat dig själv rollen som beställare kan du beställa abonnemang för Webcert i Ineras kundportal.